söndag 20 maj 2012

Då kan man med säkerhet säga....

Att Vinna är dräktig....
Jag tvekade länge med att hon skulle var det...ökade väldigt lite i omfång, 4 cm på 5 veckor, Hon har alla tecken som tyder på dräktighet, trötthet, vill inte leka, tigger utav bara den..men jag är ingen expert på detta så min uppfödare har fått många samtal från en orolig matte, hon försöker förklara för mig att alla dräktigheter är ingen lik. Jag jämför väldigt mycket med Vinna första kull, DÅ hon var smällfet rent ut sagt...Men ska nog lägga ner den biten tror jag...
I början på förra veckan sa Bodil åt mig att kolla om hon har någon äggvitesträng efter att hon kissat på morgonen, kollade väldigt noga under ett par, tre dagar men såg inget...min förhoppning om att hon skulle vara dräktig fanns just inte..MEN...

 På Torsdag förmiddag efter att jag varit ute med Vinna så sätter jag mig med datorn och Vinna går upp och sätter sig i Fåtöljen, hennes sittställning såg inte riktigt klok ut...Jag sitter och studerar henne och funderar mycket på vad som kan komma att hända. Jag ser sedan nere vid vulvan på henne (eftersom hon sitter på hela baken) att det sitter något konstigt och slemmigt, jag skyndar mig att hämta papper och telefonen för att fota och skicka detta till Bodil, för att fråga om det var detta hon menade med äggvitesträng. och mycket riktigt så var det så....Sååååå äntligen kan jag börja tänka på att jag kan få hem en liten valp i slutet på sommaren..och givetvis alla andra som väntar...:)

Till helgen som kommer så åker hon upp till Bodil...Så nu har man ca 10 veckor där man kommer att vara hundfri, HUVA., men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge...så det ska nog gå bra...Vet att Vinna kommer att få det kanon, Har en stor tillit till Bodil:)

Till helgen är det certprov för Patrullhundar här i Ludvika, 3 Ekipage kommer att starta. så det kommer nog bli en lugn och harmonisk helg. kommer nog gå rätt så fort...
En av hundarna är Kessu Aus Vinkona, som kommer att bli Pappa till denna kull...så det är extra spännande tycker jag att få vara med och delta hela helgen...!! Så Doris och B-g Eliasson som har Kessu ska få ta med sig Vinna upp till härliga Härjedalen. Smidigt, då dom och Bodil bor i samma ort. (Lillhärdal).

På tisdag är det mätardag och jag är så spänd på att se vad det visar....ser tydligt nu att hon ökat en del. Ska försöka att fota henne nu innan hon åker så man har något att jämföra med om jag får någon bild under den tid som är kvar sen.....

 22 dygn kvar till vecka 24, sen får man se vilken dag hon behagar att valpa....<3

//Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar