onsdag 2 maj 2012

Orolig.

Ja nu har vinna varit hemma i en och en halv vecka sen hon var i väg på sin parningsresa. Det har nu gått tre veckor sedan första parningen, och vi mätning igår så har hon nu ökat från 62 cm i midjemått till dryga 64 cm och i natt har hon varit lite orolig och gått runt och gnällt och inte velat komma till ro. Skulle nog tro att hon mår lite tjyvens. Vilket bådar gott..:) Men än är det för tidigt att säga om hon är dräktig eller inte..!! Hon vill heller inte leka som hon brukar och vill gärna klänga på en mer än vanligt. Gör inget annat än att hålla tummarna för att det ska komma små troll vid v. 24....

I helgen som var så var jag på KFÖ i Falun under 4 dygn. Jag hade inte Vinna med mig denna gång då jag tyckte det kunde påverka henne...vi hade mycket pistolskytte, så jag ångrar inte att hon fick stanna hemma..Jag lånade istället en Rottweiler tik på 9 år som är utbildad flygvapenhund. Och vilken underbar tik att jobba med, framför allt rutinerad och väldigt anpasningsbar. Ville gärna ha koll på en och blev tydligt glad när man kom till henne när hon satt i bas. Har lärt mig otroligt mycket av henne som jag framför allt vill ha med mig till Vinna. Nu är ju alla hundar olika men det fanns moment där jag önskar jag kunde få till på min egen hund. När jag kom hem så tyckte Vinna att jag varit lite väl närgången hos en annan hund..:o) En otroligt bra och nyttig Övning. Vad gäller träningen med hund under övningen så ska Malin Bäcklund och Hans Ekstrand ha en stor Eloge, Bra, nyttigt och en fruktansvärt kul övning. Även fast jag inte hade egen hund med så har jag massor med mig hem..framför allt har man vuxit som hundförare.:) Jag kan, vill och vågar!!

I övrigt går vi lite på sparlåga just nu. promenader och mys i soffan och lite lydnad är vad som blir...hon är just nu inte på något humör för att leka. Undrar varför...Hoppas hoppas hoppas...!!!!

Ha det gott så länge, så återkommer jag med nya mått när det är dags...;)

//Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar