tisdag 3 april 2012

Efter att ha kollat runt efter hemsidor som verkar enkla och bra så är det ingen som fallit mig i smaken...
Så därför blir det en blogg tillsvidare...

Denna blogg kommer att handla om mig och min hund, jag kommer att dela med mig om vad vi gör tillsammans.

Jag kan börja med att informera att jag har en Hovawart tik från Elliegårdens Kennel som heter Vinna.
Hon ska nu inom kort paras. Där ska jag förhoppningsvis behålla en tik efter henne...<3

Vinna är Uppflyttad till lägre klass spår, har LP1, Korad och är Se Uch. Hon är dessutom Patrullhund inom försvaret. Hon har sedan tidigare en kull på 3 gossar som i maj blir 2 år. som är under utbildning alla 3 till partullhund, varav en är klar.

Under sommaren kommer det vara lugnt på tävlingsfronten eftersom Vinna ska ha valpar, om hon inte går tom vill säga...men det hoppas vi hon inte gör. Men vi har ett mål att 2013 vara med i DM för patrullhundar. så det är då bara att kavla upp ärmarna och börja träna momenten.:)

Under Påsken kommer Vinna´s uppfödare Bodil  för att hämta hem henne till sig, hon kommer att vara där under en två veckors period under parning...så det kommer att bli tomt här hemma! Hon ska paras med en tyskimporterad hane som heter Kessu Aus Vinkona, en mycket trevlig kille som är under utbildning till patrullhund. Tror det kommer bli bra och jag hoppas på att det blir några tikar den här ggn då hon fick 3 hanar sist.

//Sandra

2 kommentarer:

  1. Hej Syster! Vad roligt att du fått en ny blogg! Vi kommer med glädje att följa vad som händer! Tass och Nospuss/ Vessla med familj

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra och Vinna.
    Vad roligt att du har börjat blogga igen.Jag kommer titta in på sidan
    och se vad ni gör.
    Inger&Lycka

    SvaraRadera